Rozsah, role a kompetence na projektu
Rozsah projektu je velmi důležité dobře odhadnout. Pomáhá, když známe Vaše byznysové představy, abychom mohli navrhnout vhodné řešení. Ač bychom se nejraději do nových projektů vrhli po hlavě a do týdne doručili první zárodky aplikace, musíme se i ve Vašem zájmu krotit.
Jedná se o produktový nebo projektový vývoj? Máte ucelenou představu a všechny požadavky již analyzovány do nejmenších detailů?
Pak patříte mezi 1 % naší klientely a můžeme vše „zarámcovat“, vytvořit fixní odhady na vývoj a podložit je Vaší projektovou dokumentací. Z naší zkušenosti je však tento přístup k vývoji často nerealistický a pakliže se zavčasu nepřeorientuje projekt na agilní vývoj, nemusí se společný produkt nikdy dokončit. Naštěstí většina lidí si toto riziko uvědomuje a dá i na naše doporučení ohledně toho, jak bude proces vývoje probíhat. U velké části projektů se tak věnujeme vývoji agilní metodikou, vydefinujeme si priority pro MVP („minimum viable product“) a snažíme se jej doručit v co nejkratším čase do produkce, abychom získali daty podložené výsledky a mohli tak flexibilně reagovat a navrhovat vhodný postup při dalším vývoji.
Definice rolí a kompetencí na projektu je rovněž důležitá, aby v následných fázích vše klapalo jako švýcarské hodinky. Základem úspěchu je totiž podle nás transparentnost a komunikace s klienty.
Agilní vývoj
Agilní vývoj se skládá v čase z vývojových sprintů. Jedná se o iterační cyklus, který má definovaný a uchopitelný rozsah. Jednotlivé úlohy (tasky) máme zaevidovány v interním systému (Jira), nechybí zodpovědné osoby, časové odhady, konkrétní zadání tasku „Definition of done“.
Sprinty máme většinou dvoutýdenní, ale je to projektově nastavitelná konstanta. Umíme se však přizpůsobit i týdenním či měsíčním intervalům doručení dílčích částí systémů.Na konci sprintu předáme zástupcům klienta hotové „fíčury“ ze sprintu a vzájemně testujeme. Rozpočet projektu tak lze rozmělnit a můžete se tak věnovat i dalším činnostem Vašeho podnikání. Snažíme se být přidanou hodnotou od začátku spolupráce a proto věříme, že je průběžná fakturace za vyhotovené sprinty tou správnou cestou.
Integrace se systémy třetích stran
Ve Fastestu nevymýšlíme kolo. Hlavně u věcí, které nemá smysl vyvíjet znovu. Ku příkladu e-shopy a jiné systémy nepotřebují vlastní účetní systém. Česká legislativa je dosti krkolomná a rádi tak necháme implementaci a průběžné změny na zajeté firmy. Rádi Vám pomůžeme Vaše data dostat bezpečně do takových systémů, kde budete mít od základu k dispozici hotový produkt.
Co je u nás standardem?
Co u nás je standardem a naši klienti oceňují při spolupráci s námi?
- Konzultace v průběhu sprintového vývoje
- Osobní přístup – nemáme stovky klientů, kde bychom řešili triviální požadavky a kolegové tak nejsou přehlcení a dokáží se na problematiku podívat ze svého pohledu s čistou hlavou
- Pravidelné i nepravidelné online či offline meetingy nad důležitými věcmi
- Transparentnost – k fakturám za vývoj přikládáme podrobný soupis, na čem a jak dlouho se pracovalo. Nezaokrouhlené.
Jsme developerský tým, který má velmi dobrý přesah i do přidružených odvětví. Nehrajeme si však na „všeználky“. Pokud si to projekt vyžaduje a shodneme se na tom s klientem, spolupracujeme s dalšími specialisty z jiných oborů. Máme partnery v oblasti marketingu, logistice, skladových systémů, návrhu designu, stavebnictví, automotive a dalších.Nezapomínáme ani na Vás. Dokážeme pro Vás být důvěryhodným partnerem, který Vám pomůže v komunikaci na další strany.