E‍-‍shop a interní systém na míru do 3 měsíců. Jak jsme Sladké dílně pomohli zvýšit počet objednávek o 50 %?

„Potřebujeme nový e‍-‍shop a interní systém, ale žádné z vyzkoušených řešení nám nevyhovuje,“ prozradili nám v březnu 2024 na online schůzce majitelé cukrárny Sladká dílna. A tak jsme ve Fastest dali hlavy dohromady a přijali výzvu vytvořit v krátkém čase e‍-‍shop a systém na míru, díky kterému klient digitalizuje objednávky a sjednotí všechny klíčové procesy cukrářské výroby i prodeje „pod jednu střechu“.

„Průběh spolupráce byl hladký, rychlý a často i zábavný. Martin Kučera nás procesem trpělivě provedl a vše nám vysvětlil.“ – Andrej a Sandra,
majitelé Sladké dílny

O klientovi

Sladká dílna je rodinná cukrárna z Prahy, která se specializuje na výrobu sladkých dobrot z prvotřídních surovin. V její nabídce najdete kromě klasických dortů a zákusků také minidezerty nebo svatební dorty, přičemž většinu objednávek dokáže připravit do druhého dne. V hlavním městě má dvě provozovny.

Klíčové informace o zakázce

  • Klient: Sladká dílna (www.sladkadilna.cz)
  • Projekt: E‍-‍shopové řešení s interním systémem a B2B portálem na míru
  • Období realizace: 03/2024–06/2024 (spolupráce pokračuje doposud)
  • Použité technologie: AWS, Svelte, DynamoDB, AppSync, GraphQL, Tailwind, Fakturoid, GoPay, Google Analytics 4, Smartlook, Sentry

„Zvládnete to do 3 měsíců?“

Zadání od Sladké dílny mělo jeden háček: klient potřeboval mít první životaschopnou/pilotní verzi produktu (MVP) připravenou nejpozději v červnu, tedy 3 měsíce od zaslání poptávky. Jestli je to možné stihnout? S Fastest rozhodně!

Cíl byl jasný: vytvořit e‍-‍shop a interní systém na míru, který bude sloužit ke správě objednávek, tisku štítků na krabičky nebo k získání přehledu o skladových zásobách.

Zkrátka jsme měli za úkol pomocí systému a e‍-‍shopu zajistit plynulý proces prodeje i výroby dobrot – tzv. „pod jednou střechou“ a samozřejmě v online prostředí. To mělo zamezit například chaotickému zapisování objednávek na papírky a dalším manuálním úkonům.

Majitelé potřebovali také specifický portál pro B2B spolupráci, takže zakázka sestávala celkem ze 3 částí:

  • E‍-‍shop pro online prodej
  • Interní systém
  • B2B portál pro spolupracující kavárny a cukrárny

„Průběh spolupráce byl hladký, rychlý a často i zábavný. Martin Kučera nás procesem trpělivě provedl a vše nám vysvětlil.“ – Andrej a Sandra,
majitelé Sladké dílny

Úvodní setkání, návrh řešení
a hurá do práce

Na úvodní schůzce 19. 3. jsme si s klientem definovali zadání i rozpočet a již 22. 3. od nás Sladká dílna dostala návrh řešení.

Po schválení ze strany klienta a odsouhlasení detailů se tým Fastest s projektem detailně seznámil a začal na něm „vyšívat“. Poznání podnikání Sladké dílny bylo zásadní, protože jen tak jsme mohli systém přizpůsobit klientovým potřebám.

Práce na zakázce jsme pro plynulý průběh rozdělili do týdenních sprintů a po celou dobu byli s klientem v kontaktu. Nejprve přišla na řadu vývojová část (celý vývoj probíhal na cloudu AWS), až později grafické zpracování.

„Mohli jsme se v průběhu zakázky podílet na každém detailu, což je pro nás jako pro podnik se specifickými požadavky důležité. Nutno podotknout, že tým Fastest se rychle nacítil na problematiku našeho provozu, a tak jsme vše zvládli online. Ocenit musíme i analytické myšlení, které nás doslova posadilo a utvrdilo, že jsme ve správných rukou.“ – Andrej a Sandra,
majitelé Sladké dílny

Správa objednávek, automatizované účetnictví i přehled pro management na jednom místě

Nakonec to netrvalo ani celé 3 měsíce, Sladká dílna se mohla z pilotního výstupu těšit už 5. 6. Co vše tehdy e‍-‍shopové řešení a systém na míru umí?

Interní systém

Jednalo se o nejkomplexnější část projektu. Systém je vytvořený tak, aby usnadnil procesy napříč podnikáním. Pracuje s ním mimo jiné obsluha v cukrárně (objednávky na místě), manažeři poboček (sledují např. vytíženost poboček či výroby), vedoucí cukrářka (např. sestavování produktů a receptur), ale také cukráři ve výrobě, řidiči (přehledné zásobování poboček) a marketingový specialista (správa voucherů nebo práce s marketingovými nástroji).

Součástí interního systému tedy je:

  • Správa objednávek
  • Tisk štítků na krabičky
  • Správa skladových zásob
  • Modul pro výrobnu
  • Modul pro provozovny
  • Přehledy pro management
  • Automatizované účetnictví a platby
  • Správa voucherů
  • Správa speciálních poptávek
  • Audit úprav dat v systému
  • Správa uživatelů a oprávnění
  • Modul pro řidiče

B2B portál

Tento portál slouží ke komunikaci a spolupráci se partnerskými kavárnami a cukrárnami.

„Interní systém nám teď ohromně šetří čas. Už nemusíme každou objednávku zapisovat ručně a neděláme chyby ve jménech nebo v telefonních číslech. Vše za nás řeší počítač.“ – Andrej a Sandra,
majitelé Sladké dílny

Po spuštění vzrostl počet
objednávek o 50 %

E‍-‍shop i interní systém se podařilo dokončit podle představ klienta a v požadovaném termínu do 3 měsíců.

Po spuštění nového e‍-‍shopu Sladké dílně vzrostl počet objednávek o 50 %. Nárůst byl dokonce takový, že nás majitelé poprosili o vyvinutí funkce „záchranná brzda“, která znemožňuje další objednávky v případě velkého vytížení cukrárny.

Na vývoji se Sladkou dílnou spolupracujeme i nadále, například do podzimu 2024 jsme systém doplnili o další funkcionality.

Ve Fastest máme velkou radost, že výsledek splnil očekávání a že se nám povedlo tuto velkou výzvu zvládnout. Na úspěšném dokončení projektu v termínu má podíl i skvěle spolupracující klient.

Děkujeme za příležitost a za výbornou zkušenost!

Proč si plácnout s Fastest Solution

Zarezervujte si termín bezplatné a nezávazné online konzultace

Chcete s námi nezávazně probrat podrobnosti?

Zamluvte si v kalendáři níže čas a termín 30minutové online schůzky zdarma.

Jakub Tysoň

Jakub Tysoň

Co-founder & Developer
Martin Kučera

Martin Kučera

Manager & Developer
Domluvit schůzku