„Potřebujeme nový e-shop a interní systém, ale žádné z vyzkoušených řešení nám nevyhovuje,“ prozradili nám v březnu 2024 na online schůzce majitelé cukrárny Sladká dílna. A tak jsme ve Fastest dali hlavy dohromady a přijali výzvu vytvořit v krátkém čase e-shop a systém na míru, díky kterému klient digitalizuje objednávky a sjednotí všechny klíčové procesy cukrářské výroby i prodeje „pod jednu střechu“.
„Průběh spolupráce byl hladký, rychlý a často i zábavný. Martin Kučera nás procesem trpělivě provedl a vše nám vysvětlil.“ – Andrej a Sandra,
majitelé Sladké dílny
O klientovi
Sladká dílna je rodinná cukrárna z Prahy, která se specializuje na výrobu sladkých dobrot z prvotřídních surovin. V její nabídce najdete kromě klasických dortů a zákusků také minidezerty nebo svatební dorty, přičemž většinu objednávek dokáže připravit do druhého dne. V hlavním městě má dvě provozovny.
Klíčové informace o zakázce
- Klient: Sladká dílna (www.sladkadilna.cz)
- Projekt: E-shopové řešení s interním systémem a B2B portálem na míru
- Období realizace: 03/2024–06/2024 (spolupráce pokračuje doposud)
- Použité technologie: AWS, Svelte, DynamoDB, AppSync, GraphQL, Tailwind, Fakturoid, GoPay, Google Analytics 4, Smartlook, Sentry
„Zvládnete to do 3 měsíců?“
Zadání od Sladké dílny mělo jeden háček: klient potřeboval mít první životaschopnou/pilotní verzi produktu (MVP) připravenou nejpozději v červnu, tedy 3 měsíce od zaslání poptávky. Jestli je to možné stihnout? S Fastest rozhodně!
Cíl byl jasný: vytvořit e-shop a interní systém na míru, který bude sloužit ke správě objednávek, tisku štítků na krabičky nebo k získání přehledu o skladových zásobách.
Zkrátka jsme měli za úkol pomocí systému a e-shopu zajistit plynulý proces prodeje i výroby dobrot – tzv. „pod jednou střechou“ a samozřejmě v online prostředí. To mělo zamezit například chaotickému zapisování objednávek na papírky a dalším manuálním úkonům.
Majitelé potřebovali také specifický portál pro B2B spolupráci, takže zakázka sestávala celkem ze 3 částí:
- E-shop pro online prodej
- Interní systém
- B2B portál pro spolupracující kavárny a cukrárny
„Průběh spolupráce byl hladký, rychlý a často i zábavný. Martin Kučera nás procesem trpělivě provedl a vše nám vysvětlil.“ – Andrej a Sandra,
majitelé Sladké dílny
Úvodní setkání, návrh řešení
a hurá do práce
Na úvodní schůzce 19. 3. jsme si s klientem definovali zadání i rozpočet a již 22. 3. od nás Sladká dílna dostala návrh řešení.
Po schválení ze strany klienta a odsouhlasení detailů se tým Fastest s projektem detailně seznámil a začal na něm „vyšívat“. Poznání podnikání Sladké dílny bylo zásadní, protože jen tak jsme mohli systém přizpůsobit klientovým potřebám.
Práce na zakázce jsme pro plynulý průběh rozdělili do týdenních sprintů a po celou dobu byli s klientem v kontaktu. Nejprve přišla na řadu vývojová část (celý vývoj probíhal na cloudu AWS), až později grafické zpracování.
„Mohli jsme se v průběhu zakázky podílet na každém detailu, což je pro nás jako pro podnik se specifickými požadavky důležité. Nutno podotknout, že tým Fastest se rychle nacítil na problematiku našeho provozu, a tak jsme vše zvládli online. Ocenit musíme i analytické myšlení, které nás doslova posadilo a utvrdilo, že jsme ve správných rukou.“ – Andrej a Sandra,
majitelé Sladké dílny
Správa objednávek, automatizované účetnictví i přehled pro management na jednom místě
Nakonec to netrvalo ani celé 3 měsíce, Sladká dílna se mohla z pilotního výstupu těšit už 5. 6. Co vše tehdy e-shopové řešení a systém na míru umí?
Interní systém
Jednalo se o nejkomplexnější část projektu. Systém je vytvořený tak, aby usnadnil procesy napříč podnikáním. Pracuje s ním mimo jiné obsluha v cukrárně (objednávky na místě), manažeři poboček (sledují např. vytíženost poboček či výroby), vedoucí cukrářka (např. sestavování produktů a receptur), ale také cukráři ve výrobě, řidiči (přehledné zásobování poboček) a marketingový specialista (správa voucherů nebo práce s marketingovými nástroji).
Součástí interního systému tedy je:
- Správa objednávek
- Tisk štítků na krabičky
- Správa skladových zásob
- Modul pro výrobnu
- Modul pro provozovny
- Přehledy pro management
- Automatizované účetnictví a platby
- Správa voucherů
- Správa speciálních poptávek
- Audit úprav dat v systému
- Správa uživatelů a oprávnění
- Modul pro řidiče
B2B portál
Tento portál slouží ke komunikaci a spolupráci se partnerskými kavárnami a cukrárnami.
„Interní systém nám teď ohromně šetří čas. Už nemusíme každou objednávku zapisovat ručně a neděláme chyby ve jménech nebo v telefonních číslech. Vše za nás řeší počítač.“ – Andrej a Sandra,
majitelé Sladké dílny
Po spuštění vzrostl počet
objednávek o 50 %
E-shop i interní systém se podařilo dokončit podle představ klienta a v požadovaném termínu do 3 měsíců.
Po spuštění nového e-shopu Sladké dílně vzrostl počet objednávek o 50 %. Nárůst byl dokonce takový, že nás majitelé poprosili o vyvinutí funkce „záchranná brzda“, která znemožňuje další objednávky v případě velkého vytížení cukrárny.
Na vývoji se Sladkou dílnou spolupracujeme i nadále, například do podzimu 2024 jsme systém doplnili o další funkcionality.
Ve Fastest máme velkou radost, že výsledek splnil očekávání a že se nám povedlo tuto velkou výzvu zvládnout. Na úspěšném dokončení projektu v termínu má podíl i skvěle spolupracující klient.
Děkujeme za příležitost a za výbornou zkušenost!